Obsługa Administracyjna

„Zarządzanie nieruchomością polega na podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności”, „w tym bieżącego administrowania nieruchomością”.

Elementem składowym naszych kompleksowych usług jakie oferujemy Państwu jest obsługa administracyjna i pomoc prawną dla Wspólnot Mieszkaniowych.

Reprezentujemy Wspólnoty przed organami administracji państwowej i samorządowej a także sądami (z wykluczeniem zastępstwa procesowego). Współpracujemy z Kancelarią Radców Prawnych, a także większością notariuszy w miejscowościach administrowanych nieruchomości.

Ponadto jako Zarządca Nieruchomości na bieżąco przygotowujemy i realizujemy:

  • Opracowania uchwały wspólnoty mieszkaniowej,
  • Odpowiednią dokumentację do celów postępowania sądowego,
  • Wezwania do zapłaty dla kontrahentów i właścicieli lokali zwlekających z realizacją opłat,
  • Zapewnienie wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej,
  • Dokumentację dotyczącą zgłoszeń prac budowlanych na nieruchomościach,
  • Przygotowanie umów z wykonawcami prac,
  • Nadzór realizacji umów od strony technicznej i finansowej,
  • Odbiór protokolarny prowadzonych przez kontrahentów prac technicznych, w tym prace prowadzone przez np. dewelopera związane z usuwaniem wad i usterek części wspólnych nieruchomości.

Obsługa księgowa

„Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany prowadzić dla każdej nieruchomości wspólnej, ewidencję pozaksięgową kosztów zarządu nieruchomością wspólną, oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.”

Spółka NOVA s.c., stosując się do przepisów, oferuje naszym klientom usługi w zakresie obsługa księgowa i pomoc bankowa Wspólnot Mieszkaniowych,

a w szczególności.

  • Współpraca z większością banków na rynku,
  • Pomoc w załatwianiu dokumentacji związanej z udzieleniem kredytów na cele inwestycyjne Nieruchomości,
  • Otwarcie rachunku bankowego dla wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
  • Rozliczenia z dostawcami mediów, wykonawcami,
  • Ewidencja księgowa Wspólnot Mieszkaniowych w formie elektronicznej z użyciem licencjonowanego programu finansowo-księgowego,
  • Terminowe i rzetelne wykonywanie sprawozdań finansowych,
  • Składanie wymaganych dokumenty w imieniu Wspólnoty do Urzędu Skarbowego, ZUS, GUS,
  • Rozliczenia z kontrahentami poprzez rachunek bankowy Wspólnoty,
  • Nadzór nad opłatami z tytułu zaliczek i wpłat za media od mieszkańców,
  • Windykację zaległości czynszowych,
  • Przygotowywanie projektów planu gospodarczego wspólnoty,
  • Wydawanie wymaganych zaświadczeń właścicielom,
  • Archiwizacja dokumentów przewidziana ustawą o rachunkowości oraz ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, a także ich zniszczenie,
  • Przejmowanie dokumentacji nieruchomości od poprzedniego administratora.

Obsługa techniczna

Obsługa techniczna nieruchomości to pakiet usług i czynności technicznych wymaganych przepisami prawa budowlanego

takich jak: obowiązkowe przeglądy i kontrole, konserwacje, naprawy, bieżące remonty związane z utrzymaniem budynku w należytej sprawności i stanie technicznym i te planowane związane z obniżaniem kosztów eksploatacji nieruchomości oraz podnoszących jej wartość.
Sprawne zarządzanie techniczne nieruchomości budynków i obiektów jest zapewnione przez doświadczoną i młodą kadrę techniczno–administracyjną otwartą na ustawiczny rozwój i dostosowanie się do zmieniających warunków technologicznych.

Wraz z naszymi stałymi współpracownikami świadczącymi usługę pogotowia awaryjnego oferujemy obsługę następujących elementów technicznych budynków:

  • instalacje elektryczne,
  • instalacje wodno–kanalizacyjne,
  • instalacje gazowe,
  • instalacje odgromowe,
  • instalacje systemów grzewczych,
  • instalacje klimatyzacji i wentylacji,
  • instalacje monitoringu,
  • instalacje domofonowe,
  • instalacje przeciw pożarowe,
  • konserwacje dźwigów osobowych,
  • konserwacje bram garażowych, szlabanów,
  • konserwacje kotłowni węglowych, gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Utrzymanie czystości

Utrzymanie czystości na terenie nieruchomości wspólnej z godnie z ustawą z 13 września 1996 r. z jej późniejszymi zmianami obciążają wspólnotę mieszkaniową albo spółdzielnię mieszkaniową.

Aby zapewnić wspólnotom spełnienie wymagań ustawy o utrzymanie czystości jak również zapewnić mieszkańcom komfort i wygodę życia, spółka „NOVA” s.c. oferuje Państwu pomoc w tym zakresie, a w szczególności:

  • Dostosowaniu indywidualnie dla każdej nieruchomości zakres usług,
  • Konsultacji z Zarządami Wspólnot oraz Mieszkańcami rodzaje wykonywanych prac,
  • Opracowaniu odpowiedniego harmonogramu sprzątania,
  • Utrzymaniu terenów zielonych wokół nieruchomości,
  • Utrzymanie w należytym porządku ciągów pieszo-jezdnych,
  • Dbałość o estetykę obsługiwanych obiektów,
  • Odśnieżanie terenów utwardzonych oraz dróg dojazdowych do budynków.

Usługa utrzymania czystości budynków Wspólnot oraz terenów zewnętrznych realizowana jest przez firmy współpracujące, jak i osoby i firmy rekomendowane, a także osoby zatrudniane bezpośrednio przez wspólnoty.

Prace związanych z naprawą uszkodzonego odcinka sieci ciepłowniczej

Energetyka Cieplna Opolszczyzny informuje, że w dniu 14.02.2021 o godz. 9:30 przystąpi do prac związanych z naprawą uszkodzonego odcinka sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Wojska Polskiego w Opolu. Prace potrwają do godzin popołudniowych.

W tym czasie zakłócenia w dostawie ciepła i ciepłej wody mogą wystąpić w budynkach w rejonie ulic: Biasa, Chełmońskiego, Chmielowickiej, Dworskiej, Gospodarczej, Niemodlińskiej, Prószkowskiej, Stawowej, Styki, Tęczowej, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Źródlanej i Żniwnej.

Przewidujemy, że prace naprawcze i związane z nimi możliwe zakłócenia w dostawie ciepła i cieplej wody mogą potrwać do 8 godz. Dołożymy wszelkich starań, aby zakłócenia w dostawie skrócić do minimum. Za utrudnienia przepraszamy.

W dniu 13.02.21 doszło do Awarii sieci ciepłowniczej w rejonie ulicy Wojska Polskiego w Opolu.

Energetyka Cieplna Opolszczyzny informuje, że w dniu 13.02.21 doszło do awarii sieci ciepłowniczej w rejonie ulicy Wojska Polskiego w Opolu.

Zakłócenia w dostawie ciepła i ciepłej wody mogą wystąpić w budynkach w rejonie ulic: Biasa, Chełmońskiego, Chmielowickiej Dworskiej, Gospodarczej, Niemodlińskiej, Prószkowskiej, Stawowej, Styki, Tęczowej, Wojska Polskiego, Wróblewskiego, Źródlanej i Żniwnej.
Dołożymy wszelkich starań, aby przerwę w dostawie ciepła skrócić do niezbędnego minimum.

Za utrudnienia przepraszamy.

Ograniczenia funkcjonowania Biura Administracji Opole

Uwaga Wspólnoty z terenu Opola

Biuro Administracji Nova Opole informuje, że od dnia 26 października 2020r. do odwołania wszelkie sprawy związane z realizacją usług administrowania załatwiane będą wyłącznie za pomocą:

      – mailową    –   administracja@nova-administrator.pl
      – telefoniczną  –  

      • Biuro  –   77 4570117, kom. 504181440,
      • administratorzy  –   502266322, 509265096, 513901965

w godzinach urzędowania.

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Administracja    

NOVA s.c. P.Rudnik S.Grzędziński