Dla wygody naszych klientów umieszczamy poniżej krótkie instrukcje postępowania – pierwsze kroki w rozwiązywaniu problemów w typowych sytuacjach, jakie mogą wystąpić na terenie Państwa Wspólnot Mieszkaniowych.
Szkody na instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, gazowej należy usunąć niezwłocznie. O awarii powiadom odpowiednie służby techniczne (nr alarmowe znajdują się na tablicy ogłoszeń na klatkach schodowych). Dla przyspieszenia reakcji i zmniejszenia szkód samodzielnie podejmij próbę odcięcia dopływu wody – udaj się do lokalu powyżej i poinformuj sąsiada o konieczności zakręcenia wody. Jeśli sąsiad jest nieobecny spróbuj zamknąć dopływ wody – bądź do lokalu z którego pochodzi zalanie (jeśli zawór jest dostępny na klatce schodowej) lub zawór główny (jeśli wiesz gdzie się znajduje i posiadasz dostęp do tego pomieszczenia (np. piwnica). Usunięcie awarii na częściach wspólnych pokrywane jest z funduszy Wspólnoty, natomiast awarie na instalacji dotyczącej wyłącznie danego lokalu usuwa właściciel na własny koszt.
Po zabezpieczeniu awarii przez pogotowie techniczne zgłoś koniecznie szkodę do administracji – najlepiej mailem przedstawiając szkodę:
- data powstania szkody,
- miejsce powstania szkody,
- przyczyna powstania szkody,
- sprawcę szkody (jeśli jest inny niż Wspólnota),
- numer telefonu poszkodowanego,
- dokumentację zdjęciową szkody.
Po przesłaniu dokumentacji, administrator podejmuje niezwłocznie działania mające na celu likwidację szkody.
Można także skontaktować się z administratorem i poinformować go o planowanej nieobecności oraz poprosić o możliwość zagłosowania w danej sprawie w trybie indywidualnym.
P.P.U.H NOVA s.c koniecznie zgłoś się do Biura Administracji Nieruchomości i przedstaw dokument z którego wynika prawo własności (wypis z Księgi Wieczystej lub akt notarialny kupna lokalu, akt dziedziczenia). Bezwględnie zabierz ze sobą protokół zdawczo-odbiorczy przekazania lokalu spisany z poprzednim właścicielem. Protokół powinien zawierać datę przekazania lokalu, stany liczników zimnej i ciepłej wody, stany podzielników ciepła (jeśli są w lokalu) lub ciepłomierzy.
W biurze administracji zostaniesz poproszony o wypełnienie oświadczenia dotyczącego osób zamieszkujących Twój lokal, w celu złożenia do Urzędu Miasta deklaracji w sprawie podatku od śmieci. Zostaniesz wpisany do ewidencji właścicieli, otrzymasz aktualne zawiadomienie o wysokości opłat oraz uzyskasz informację na temat tego co się dzieje na nieruchomości.
Koniecznie podaj swój adres do korespondencji (jeśli jest inny niż adres nabytego lokalu), telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail.
Przeglądy wykonywane na zlecenie Administracji są obowiązkowe.
Jeśli termin przeglądu Państwu nie odpowiada, proszę spróbować zapewnić obecność w lokalu kogoś bliskiego. Ponadto każdorazowo po zakończeniu przeglądu w I terminie, zostaje wyznaczony II termin – ostateczny. O terminach przeglądów będą Państwo informowani ogłoszeniami wywieszonymi na tablicy ogłoszeń minimum na 3 dni przez wyznaczonym terminem. Ponadto istnieje możliwość umówienia indywidualnego terminu przeprowadzenia przeglądu z wykonawcą- numer telefonu jest ujęty w powiadomieniu o prowadzonych przeglądach na nieruchomości.
Podstawą możliwości interwencji administratora Zarządzanej Nieruchomości jest wezwanie służb Policji lub Straży Miejskiej i powiadomienie ich o zaistniałych sytuacjach. Na podstawie notatki sporządzonej przez służby mundurowe administrator może podjąć kroki prawne w celu zaprzestania danych praktyk przez sąsiadów oraz wyegzekwowania zadośćuczynienia za zniszczone mienie.
WAŻNE!!!
ZGŁOSZENIA O PRZESTĘPSTWIE BĄDŹ WYKROCZENIU
MOŻNA PRZEKAZYWAĆ POLICJI ANONIMOWO,
JEDNAKŻE ZALECANE JEST PODANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELU ZWERYFIKOWANIA ZGŁOSZENIA.
PODANE PRZEZ PAŃSTWA DANE OSOBOWE, NIE BĘDĄ
DOSTĘPNE DLA PODEJRZANEGO.
Ważne jest, aby planując remont lokalu zapewnić odbiór odpadów powstałych podczas remontu. Zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zabrania się wyrzucania odpadów z remontu do pojemników na odpady zmieszane.